09 Poniedziałek
Wycieczka - Wioska pod Kogutem

W czwartek wszystkie grupy wybrały się na wycieczkę autkarową do Wioski pod Kogutem. Konie, osiołki, kangury, strusie, kozy, daniele, pawie, kaczki, kury, gołębie, bażanty, świnki, króliki, papugi, świnki morskie.... to tylko niektórzy mieszkańcy Wioski. Plac zabaw, warsztaty i mnóstwo atrakcji. 

Dzień Sportu

Trzecim Dniem w Tygodniu Dziecka jest Dzień Sportu. Zabawy ruchowe, ćwiczenia, zawody, tańce ... ruch to podstawa. 

Bal Bajkowy

Kolejnym dniem w TygoDniu Dziecka był Bal Bajkowy. W Przedszkolu zrobiło się kolorowo i bajkowo. Księżniczki, piraci, baletnice, policjanci, syrenki..... To jeden z ulubionych Dni naszych Przedszkolaków.

Dzień Koloru Grupy

Tydzień Dziecka to już tradycja naszego Przedszkola. W tym roku zaczęliśmy od Dnia Koloru Grupy. Maluszki przyszły ubrane na fioletowo. Średniaczki miały niebieskie ubranka. W Starszaczkach zrobiło się Zielono. Zeróweczka to Sloneczka - w sali sześciolatków zrobiło się żołciutko. Najbardziej spodobało się wszystkim to, że tego dnia do przedszkola mogli przynieść ulubione zabawki. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na luty

TEMATY DO REALIZACJI W MIESIĄCU LUTYM 2025

 Pięciolatek. Sześciolatek.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

I. Wszystko jest muzyką 03.02.25-07.02.25

  • rozpoznawanie i utrwalenie źródeł pochodzenia dźwięków, uświadomienie wartości dźwięków w życiu człowieka, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, dostrzeganie dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie percepcji słuchowej, utrwalanie zasad komunikacji
  • rozpoznawanie i utrwalenie źródeł pochodzenia dźwięków, uświadomienie wartości dźwięków w życiu człowieka, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki, dostrzeganie dźwięków w codziennym życiu, rozwijanie percepcji słuchowej, utrwalanie zasad komunikacji
  • poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny w zakresie 10, wprowadzenie pojęcia rytm, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
  • wprowadzenie, utrwalenie nazw emocji, grymasów ich wyrażających, rozwijanie umiejętności gry na dzwonkach, rozwijanie wyobraźni muzycznej, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji m.in. poprzez muzykę, utrwalenie nazw emocji, grymasów z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
  • pobudzanie dzieci do ekspresji artystycznej, stymulacja w zakresie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności i zdolności plastyczno-technicznych

II.  Pod ziemią, pod wodą 10.02.25-14.02.25

  • zapoznanie dzieci z naturalnymi zasobami Ziemi, uwrażliwianie dzieci na wartości takie jak miłość, przyjaźni, rodzina, zdrowie, kształtowanie umiejętności odróżniania rzeczy materialnych i wartości
  • wprowadzenie litery w, W, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa”, kształtowanie postawy otwartości i ciekawości
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny w zakresie 10, utrwalenie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów, budowanie umiejętności współpracy w grupie
  • zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami Ziemi, pobudzanie do aktywności muzyczno-ruchowej, rozwijanie wrażliwości na muzykę, otaczającą przyrodę, zachęcanie do poznawaniu dźwięków przyrody
  • zapoznanie dzieci z budową wulkanu, rozwijanie zdolności i umiejętności plastyczno--technicznych, stymulowanie w zakresie integracji sensorycznej, zachęcanie do podejmowania działań, zachęcanie do ekspresji artystycznej

III. W kosmosie  17.02.25-21.02.25

  • utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”, poszerzenie wiedzy na temat dnia i nocy (ruch obrotowy ziemi) w kontekście astronomicznym, zapoznanie, uświadomienie wpływu promieni słonecznych na zachowanie i emocje ludzi, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą
  •  wprowadzenie litery p, P, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, utrwalenie pojęcia kosmos, Układ Słoneczny, planety, kształtowanie umiejętności korzystania z prostego teleskopu, rozwijanie ciekawości nauką, kosmosem
  • zapoznanie i utrwalenie figur geometrycznych i ich szczególnych cech, wprowadzenie znaku równości, przeliczanie, porównywanie, kształtowanie, pobudzanie ciekawości poznawczej dziecka
  • rozwijanie umiejętności wokalnych dzieci, nauka piosenki, rozwijanie kreatywności, wyobraźni, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych
  • utrwalenie poznanych cyfr i liter, rozwijanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie, stymulowanie zmysłów, budowanie postawy otwartości na innych, nieznanych

IV. Prehistoryczny świat  24.02.25-28.02.25

  • zainteresowanie historią, zapoznanie z pojęciem archeolog, paleontolog, kustosz, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co przeszłe, starsze, wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum, ukazanie wagi pamiątek w określaniu tożsamości jednostki
  •  poznanie litery j, J, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, utrwalenie nazw zawodów: archeolog, paleontolog, kustosz, kształtowanie postawy szacunku wobec pracy i różnych zawodów, zachęcanie do dbałości o dobra kultury
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat dinozaurów i ich życia i odżywiania, rozwijanie wyobraźni, zachęcanie do wspólnej zabawy
  • utrwalenie znajomości piosenki, utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu
  • utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozwijanie kreatywności, stymulowanie zmysłów, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, zachęcanie do zdobywania nowych doświadczeń
 
  •  

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.