23 Wtorek
Maluszki i Prawa Dziecka

MAMY PRAWO DO MIŁOŚCI! DO OPIEKI, DO CZUŁOŚCI DO KOCHANIA CAŁYM SERCEM CZY KTOŚ TEGO CHCE, CZY NIE CHCE! MAMY PRAWO POMARUDZIĆ! W ZŁYM HUMORZE SIĘ OBUDZIĆ POGRYMASIĆ I POKŁÓCIĆ

Ela czyta Przedszkolakom

Przedszkolaki odwiedziła Ela, czytała wiersze Brzechwy, które bardzo podobały się wszystkim. 

Pan Łał z Wyspy Zdziwienia

„Świat jest pełen niespodzianek – wystarczy otworzyć oczy ze zdziwienia, by je dostrzec.”

Średniaczki kontynuują swoją emocjonalną podróż w ramach projektu „Czuciaki w Krainie Emocji”. Tym razem czterolatki odwiedziły Wyspę Zdziwienia, gdzie poznały kolejnego mieszkańca – Pana Łał. Podczas zajęć dzieci odkrywały, czym jest zdziwienie i w jakich sytuacjach może się pojawić. Rozmawiały o tym, że zdziwienie może być zarówno przyjemne, jak i nieco zaskakujące, ale zawsze pomaga nam poznawać świat i uczyć się czegoś nowego.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada swoje święto obchodzi  Pluszowy Miś – najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu. W naszym Przedszkolu Święto Pluszowego Misia obchodzone jest bardzo szczególnie. Tego dnia, każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim „milutkim” przyjacielem, by wspólnie z innymi celebrować te pełne radości chwile. Na dzieci i ich misie czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze i rymowanki o misiach, bawiły się przy misiowych piosenkach, uczestniczyły w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Nie zabrakło konkursów, quizów i zgadywanek o słynnych misiach występujących w znanych bajkach. Przedszkolaki również wykonały przepiękne prace plastyczne z misiem w roli głównej. Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu, radości i świetnej zabawy. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na marzec

TEMATY DO REALIZACJI – MARZEC 2025

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

1. W kinie i w teatrze 03.03.25-07.03.25

  • utrwalenie wiedzy o kinie i teatrze, powtórzenie zasad właściwego zachowania w teatrze i kinie, wprowadzenie pojęcia „fikcja”, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawania kultury, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • poznanie litery z wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, poznanie i utrwalenie nazw zawodów teatralnych np. aktor, scenograf, reżyser, operator światła, bileter itp., kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawania kultury, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy, doskonalenie umiejętności odczytywanie dwóch współrzędnych (rząd i miejsce), poszerzenie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawana kultury, utrwalenie świadomości właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • utrwalanie piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni, zachęcanie do aktywności i wspólnej zabawy
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie, stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nieznanego, nowego, zapoznanie z ideą starego kina, utrwalenie świadomości właściwych zachowań w miejscach kultury

2. Przebudzenie po zimie  10.03.25-14.03.25

  • utrwalenie wiedzy na temat rodzajów garderoby i ich zastosowania, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie prawidłowych nawyków ubierania się, zwrócenie uwagi na ostrożność w ocenie pogody i odpowiedniego doboru garderoby
  • poznanie litery g wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z powiedzeniem „W marcu jak w garncu”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, wprowadzenie i utrwalenie znajomości nazw zjawisk atmosferycznych, zachęcanie do systematycznej pracy
  • utrwalenie wiedzy na temat ptaków, przylatujących wiosną do Polski, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
  • zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nieznanego, nowego

3. W wiosennym ogrodzie 17.03.25-21.03.25

  • utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”, poszerzenie wiedzy na temat dnia i nocy (ruch obrotowy ziemi) w kontekście astronomicznym, zapoznanie, uświadomienie wpływu promieni słonecznych na zachowanie i emocje ludzi, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą
  • poznanie litery c wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności gatunków wiosennych kwiatów, sposobach sadzenia, rozwijanie umiejętności współpracy, zabawy fair play
  • zapoznanie ze znakiem +, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, wdrażanie do systematycznej pracy
  • utrwalenie wiedzy na temat roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, kształtowanie nawyków dobrej zabawy w grupie
  • zapoznanie z techniką sadzenia cebulek i siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, kształtowanie postawy proekologicznej otwartej na dobra natury

         4.  W świecie książek  24.03.25-28.03.25

  • utrwalenie zasad prawidłowego korzystania z książek, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę, kształtowanie nawyku czytania książek, kształtowanie właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek
  • wprowadzenie litery f, F, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”, kształtowanie umiejętności korzystania z biblioteki i księgarni, kształtowanie właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece, zachęcanie do dzielenia się, wymiany, wielokrotnego używania książek
  • zapoznanie ze znakiem –, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowego (nowych zawodów), uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia np. książki
  • nauka nowej piosenki, poznanie wielu ciekawych tytułów książek dla dzieci, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności autoprezentacji oraz empatii
  • utrwalenie wiedzy na temat książek, trening integracji sensorycznej, pobudzanie, stymulowanie zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.