06 Czwartek
Lissa z Mamą czytają Średniaczkom

Lissa ze swoją Mamą  umilały nam popołudnie czytając w ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. 

Dzień Dyni

Dzień Dyni w naszym Przedszkolu obchodziliśmy 31 października. W każdej grupie zrobiło się pomarańczowo.   To edukacyjne i radosne święto jesieni, podczas którego dzieci poznawały dynię przez zmysły, rozwijały kreatywność i umiejętności ruchowe. W każdej grupie ten Dzień wyglądał inaczej, dyniowe zabawy,  prace plastyczne ),  piosenki i wierszyki. A także poznawaliśmy  właściwości odżywcze dyni - zupa dyniowa na obiad, ciasto dyniowe w Starszaczkach i babeczki dyniowe w Średniaczkacj. Cele tego święta jest promowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie zdolności manualnych, integracja grupy i budowanie pozytywnej atmosfery. 

Grzyby Maluszków

W lesie grzybki, grzybki w lesie taka wieść się dzisiaj niesie.  Idę w las z pustym koszem, a do domu pełne noszę. Czary - mary i Maluszki wyczarowały borowiki.

Średniaczki pamiętają

Co roku pamiętamy o Tych, którzy już odeszli. Czterolatki zapaliły znicze przy pamiątkowej mogile ofiar II wojny światowej. 

Zeróweczka - zajęcie otwarte

29 października Zeróweczka zaprosiła swoich Rodziców na zajecie otwarte. Sześciolatki pokazały czego nauczyły się w przedszkolu. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Aktualności

Lissa z Mamą czytają ...
3 listopada 2025

Lissa ze swoją Mamą  umilały nam popołudnie czytając w ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. 

Dzień Dyni
3 listopada 2025

Dzień Dyni w naszym Przedszkolu obchodziliśmy 31 października. W każdej grupie zrobiło się pomarańczowo.   To edukacyjne i radosne święto jesieni, podczas którego dzieci poznawały dynię przez zmysły, rozwijały kreatywność i umiejętności ruchowe. W każdej grupie ten Dzień wyglądał inaczej, dyniowe zabawy,  prace plastyczne ),  piosenki i wierszyki. A także poznawaliśmy  właściwości odżywcze dyni - zupa dyniowa na obiad, ciasto dyniowe w Starszaczkach i babeczki dyniowe w Średniaczkacj. Cele tego święta jest promowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie zdolności manualnych, integracja grupy i budowanie pozytywnej atmosfery. 

Tematy na marzec

I. W kinie i teatrze -27.02.23-03.03.23

  • wprowadzenie pojęć: kino i teatr, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • zapoznanie z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf), rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa
    w kulturze, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • doskonalenie umiejętności poruszania się po planszy do kodowania, przeliczania kroków i stosowania wyrażeń: do góry, obrót, w bok, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze, utrwalenie właściwych zachowań w kinie i teatrze
  • poznanie piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wyobraźni muzycznej, zachęcanie do aktywności, zabawy i współpracy w grupie
  • zapoznanie z ideą starego kina, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, utrwalenie właściwych zachowań w instytucjach kultury

II. Przebudzenie po zimie-06.03.23-17.03.23

  • wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowania, zapoznanie ze zwrotem ubierać się na cebulkę, kształtowanie nawyków ubierania się adekwatnie do pogody, wpajanie ostrożności w doborze garderoby
  • zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu, kształtowanie świadomości różnorodności zjawisk atmosferycznych, zachęcanie do wyrażania siebie poprzez różne formy, m.in. dramę
  • wprowadzenie pojęcia kalendarz pogodowy i nazw zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz wykonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, zachęcanie do systematycznej pracy
  • poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę, kształtowanie orientacji w przestrzeni, rozwijanie umiejętności reagowania na sygnał, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej, wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
  • zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, kształtowanie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie zmysłów, zachęcanie do poznawania wszystkiego, co nowe, inne

III. W wiosennym ogrodzie-20.03.23-24.03.23  KOLOROWY TYDZIEN

  • zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce
  • rozróżnianie cebuli jadalnej i kwiatowej, utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień, rozwijanie umiejętności współpracy
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, zachęcanie do systematycznej pracy
  • utrwalenie wiedzy na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, wzmacnianie relacji w grupie
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin i tego, czego potrzebują do życia, kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury, rozwijanie sprawności manualnej

IV. Od kurnika do świątecznego koszyka-27.03.23-07.03.23

  • zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt
    i przyrody
  • utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę
  • zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury
  • utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, ukazanie wartości tradycji, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.