24 Czwartek
Zdrowie na talerzu - 1 miejsce Krysi

Gratulujemy Krysi z Zeróweczki 1 miejsca w Konkursie plastycznym organizowanym przez przedszkole nr 20 - Zdrowie na talerzu.

Palmy w Zeróweczce

Jak co roku i tym razem cały piętek minął nam na robieniu Palm na Niedzielę Palmową. Jaka trawa, jakie bazie, czerwony, żółty a może różowy kwiatek, którą gałązkę wybrać.....

Zrobioną z wierzbowych gałązek
z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy Wam palmę w darze
bo tak stary zwyczaj każe
bo dawno temu wierzono,
że palmy dom ochronią.

Wiosenny Koncert

Wiosenną, radosną atmosferę wprowadził Koncert Wiosenny na skrzypce  muzyków Pro Arte. Wiosna Vivaldiego, Grozik, Maszeruje Wiosna, Mała zielona żabka... to tylko kilka tytułów. Przedszkolaki mogły również zagrać na skrzypcach. 

Dziękujemy za wspaniały Koncert.

Sianie owsa w Zeróweczce

Tradycją jest sianie osa do dekoracji na Wielkanoc. Zeróweczka zamieniła się w małychogrodników i raz-dwa owies rośnie.

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Aktualności

Zdrowie na talerzu - 1 miejsce ...
14 kwietnia 2025

Gratulujemy Krysi z Zeróweczki 1 miejsca w Konkursie plastycznym organizowanym przez przedszkole nr 20 - Zdrowie na talerzu.

Palmy w Zeróweczce
14 kwietnia 2025

Jak co roku i tym razem cały piętek minął nam na robieniu Palm na Niedzielę Palmową. Jaka trawa, jakie bazie, czerwony, żółty a może różowy kwiatek, którą gałązkę wybrać.....

Zrobioną z wierzbowych gałązek
z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy Wam palmę w darze
bo tak stary zwyczaj każe
bo dawno temu wierzono,
że palmy dom ochronią.

Tematy na styczeń

Czego uczymy się  w grupie maluszków w miesiącu styczniu 2023

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne)

 

1 Nadchodzi nowy rok  

  • poznanie funkcji zegara i wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
  • poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, przełamywanie egocentryzmu poprzez tworzenie wspólnej pracy
  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania, rozwijanie umiejętności słuchania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozbudzanie ciekawości poznawczej
  • poznanie zjawiska cyklicznego występowania miesięcy i cech charakterystycznych pierwszego miesiąca roku, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, usystematyzowanie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, zdobywanie nowych wiadomości za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw

2. Sporty zimowe 

  • poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania własnych uczuć, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw
  • poznanie znaczenia słowa kulig, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności przeprowadzania analizy słuchowej, kształtowanie sprawności manualnej, doskonalenie aparatu mowy, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na sankach
  • poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do słuchania utworów literackich, doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, ćwiczenie pamięci, doskonalenie motoryki małej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
  • poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, różnicowanie sposobów poruszania się w przestrzeni, kształcenie poczucia pulsu w muzyce, doskonalenie motoryki małej, współpraca w grupie, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
  • zapoznanie z wyglądem i kolorami flagi olimpijskiej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznej

3. Dzień Babci i Dzień Dziadka  

  • poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
  • utrwalanie nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koncentracji na słowie czytanym, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie rodzeństwa
  • wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby dorosłe, utrwalanie nazw członków rodziny, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do udziału w eksperymentach, wzmacnianie więzi rodzinnych
  • poznanie piosenki „Babciu, droga babciu”, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych
  • poznanie kolejności działań podczas wykonywania ramki na zdjęcia, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań
    i odczuć, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami

4. Karnawał   

  • poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie motoryki narządów mowy, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań
  • utrwalanie nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), wdrażanie do uważnego aktywnego słuchania utworu literackiego, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3, rozwijanie orientacji w przestrzeni, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości
  • poznanie chusty jako rekwizytu tanecznego, rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem
  •  utrwalenie poznanych wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze   zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształcenie zmysłów, zachęcanie do brania udziału we wspólnych zabawach i tańcach podczas imprez przedszkolnych

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.