Wartości grudnia: odpowiedzialność, życzliwość
- Nadchodzi zima
- „Lucek” – rozmowa o odpowiedzialności na podstawie opowiadania. „Mój żółw” – zabawa ortofoniczna.
- prezentacja małej i wielkiej litery k, K, analiza i synteza słuchowa wyrazów zawierających głoskę k, wyszukiwanie liter k, K, doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu słowno-obrazkowego.
- Wesołe śnieżynki” – wprowadzenie cyfry 4. „Śnieżynki” – zabawa ruchowa. „Kto policzy?” – zabawa matematyczna. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 4.
- „Pamiętamy o małych przyjaciołach” – rozmowa z dziećmi o dokarmianiu zwierząt. „Co lubią ptaki?” – zabawa dydaktyczna. „Wróbelki” – zabawa ruchowa
- „Ubrania na zimowe dni” – zabawa plastyczno-techniczna. „Ubieramy się” – zabawa naśladowcza.
- Coraz zimniej
- „W jaki sposób ogrzewamy mieszkania?” – burza mózgów. „Ciepło – zimno” – zabawa ruchowa.
- prezentacja małej i wielkiej litery y, Y, analiza i synteza słuchowa wyrazów: wysłuchiwanie głoski y w wygłosie i śródgłosie, wyszukiwanie wyrazów kończących się na dane sylaby, odczytywanie tekstu słowno- -obrazkowego.
- „Taniec z termometrem” – zapoznanie z wierszem. Poszerzenie słownictwa czynnego dzieci o pojęcia: termometr, temperatura, rtęć, słupek rtęci. „Termometr” – poznanie zasad działania termometru
- wprowadzenie cyfry 5, ćwiczenia w przeliczaniu, rozwijanie logicznego myślenia.
- „Od owcy do swetra” – układanie historyjki obrazkowej. Globalne czytanie wyrazów: owca, wełna, motki. „Wilk i owieczki” – zabawa ruchowa. „Owce i barany” – zabawa plastyczna.
- „Lisy, zające czy sowy?” – praca plastyczno-techniczna. Rozwijanie sprawności manualnej dzieci, pomysłowości i kreatywności
- Świąteczne przygotowania
- wypowiedzi dzieci na temat tradycji bożonarodzeniowych, rozmowa o wzajemnej pomocy i byciu życzliwym, wyszukiwanie i liczenie elementów na ilustracji. „Choinka” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem
- „Prezenty od Świętego Mikołaja” – zapoznanie dzieci ze zwyczajem obdarowywania prezentami. „List do Mikołaja” – praca plastyczna. Rozwijanie sprawności manualnych. „Sanie Mikołaja” – zabawa ruchowa. „Mikołaj” – zabawa plastyczno-techniczna.
- „Święta, święta, święta” – osłuchanie z piosenką. Zabawy rytmiczne, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
- kolorowanie płytek według kodu, układanie rytmów, rozwija[1]nie pamięci i koordynacji wzrokowej
- „Potrawy” – układanie puzzli, rozmowa na temat dań wigilijnych. „W Wigilię” – pamięciowe opanowanie wiersza. „Nakrywamy do stołu” – zabawa dydaktyczna
- Wesołych Świąt
- „Jak pomagam w przygotowaniach do świąt” – wypowiedzi dzieci. Doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi. „Sprzęty domowe” – zabawa dydaktyczna. Podawanie nazw sprzętów, rozpoznawanie po wydawanych dźwiękach. Czytanie globalne wyrazów: pralka, mikser, zmywarka. „Co robię?” – zabawa pantomimiczna. Rozwijanie koordynacji ruchowej, wyczucia ciała i przestrzeni.
- kolorowanie i odczytywanie kodu na kratownicy, czytanie globalne, rysowanie po śladzie
- „Aniołkowie i pastuszkowie” – zabawa matematyczno-słuchowa. Doskonalenie umiejętności przeliczania, ćwiczenia uwagi i koncentracji.
- „Świąteczne kolędowanie” – przypomnienie utworów o tematyce świątecznej. Śpiew indywidualny i grupowy
- „Kolędujemy” – występy dzieci. Koncert kolęd, składanie życzeń, dzielenie się opłatkiem. Wspólne śpiewanie znanych kolęd i pastorałek.