Wartości: odkrywanie i duma z pracy
- Wielka wyprawa
- Odkrywcy to my – Dziennik odkrywcy – rozmowa odkrywaniu na podstawie opowiadania
- Globus – zabawa dydaktyczna
- R jak rolki – wprowadzenie litery r, R – analiza i synteza słuchowa wyrazów, odczytywanie sylab, wyrazów i zdań
- „Latające pojazdy” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie twórczego myślenia
- „Marynarskie prace” – zabawa muzyczna. Przekładanie rytmu dźwiękowego na ruch. „Morskie zabawy” – zabawy muzyczne z chustą animacyjną.
- „Mapy” – demonstrowanie różnych map turystycznych. „Wycieczka po Polsce” – zabawa dydaktyczna. Poznanie charakterystycznych miejsc kraju, czytanie globalne nazw wybranych miast. „Lubię podróże” – zabawa ruchowa.
- Nasze podróże
- „Podróże, podróże” – słuchanie wiersza. „Pamiątki z podróży” – organizowanie kącika z pamiątkami z podróży dzieci. „Świat – magiczny i piękny” – oglądanie prezentacji multimedialnej lub zdjęć i folderów ukazujących różnorodność klimatyczną, faunę, florę i zabytki świata.
- „Podróż w nieznane” – zabawa ruchowo-dydaktyczna. Poznanie cech charakterystycznych wybranych kontynentów.
- „G jak gazeta” – wprowadzenie liter g, G - ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej, określanie miejsca głoski g w wyrazie, wyszukiwanie wskazanych sylab, czytanie tekstu.
- „Gdzie jest biegun?” – zabawa dydaktyczna, praca z globusem, poszerzenie słownictwa dzieci o wyrażenia: bieguny, Antarktyda, Arktyka. „Wyprawa polarnika” – zabawa dydaktyczna, czytanie globalne wyrazu polarnik.
- „Zwierzęta, które lubią mróz” – rozwiązywanie zagadek rysunkowych. „Pingwiny – interesujące ptaki” – zabawa dydaktyczna. „Naśladujemy zwierzęta” – zabawa ruchowa.
- „Odkrywamy ciepłe kraje” – praca z globusem i mapą, poszerzenie słownictwa dzieci, czytanie globalne wyrazów: Sahara, Afryka, Ameryka. „Na sawannie” – praca plastyczna.
- Nadchodzi Wiosna – Kolorowe Dni - projekt
- Biały przebiśnieg – poznawanie zwiastunów Wiosny
- Fioletowo – różowy – Hiacynty – praca plastyczna
- Żółty – Żółte żonkile – realizacja zadania 9 z projektu Zabawy Sztuką – Wiem wszystko o… Vincencie van Goghu
- Niebieski – Dzień wody – eksperymenty i zabawy sensoryczne z wodą
- Zielony – Witamy Wiosnę – Uroczystość powitania Wiosny w ogrodzie Przedszkolnym
- Wiosna tuż, tuż
- „Praca rolnika” – zabawa językowa. „Pomocnicy rolnika” – zabawa wzrokowa. Składanie obrazków z pamięci. „Jazda na wozie” – zabawa ruchowa siłowa.
- „J jak jogurt” – wprowadzenie liter j, J - prezentacja litery wielkiej i małej, wskazywanie miejsca głoski j w wyrazach, układanie wyrazów z sylab, ćwiczenia w czytaniu, kreślenie linii w labiryncie, odszukiwanie liter j, J wśród innych.
- „Zamieszanie w kurniku” – zabawy matematyczne: „Kurze gniazda” – zabawa z liczeniem. Wprowadzenie znaku minus. „Kury i jajka” – rozwiązywanie i układanie zadań.
- „Wiosenny krajobraz” – wypowiedzi dzieci z wykorzystaniem obrazka. Budowanie wypowiedzi, podawanie nazw elementów, dostrzeganie sytuacji, ćwiczenia w czytaniu, składanie obrazka z części. „Wiosna w polu” – zabawy muzyczne
- „Posadzimy, posiejemy” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza. Dostrzeganie żartu w utworze literackim, różnicowanie pojęć sadzenie, sianie.
- Sadzenie cebulek na szczypiorek