06 Czwartek
Lissa z Mamą czytają Średniaczkom

Lissa ze swoją Mamą  umilały nam popołudnie czytając w ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. 

Dzień Dyni

Dzień Dyni w naszym Przedszkolu obchodziliśmy 31 października. W każdej grupie zrobiło się pomarańczowo.   To edukacyjne i radosne święto jesieni, podczas którego dzieci poznawały dynię przez zmysły, rozwijały kreatywność i umiejętności ruchowe. W każdej grupie ten Dzień wyglądał inaczej, dyniowe zabawy,  prace plastyczne ),  piosenki i wierszyki. A także poznawaliśmy  właściwości odżywcze dyni - zupa dyniowa na obiad, ciasto dyniowe w Starszaczkach i babeczki dyniowe w Średniaczkacj. Cele tego święta jest promowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie zdolności manualnych, integracja grupy i budowanie pozytywnej atmosfery. 

Grzyby Maluszków

W lesie grzybki, grzybki w lesie taka wieść się dzisiaj niesie.  Idę w las z pustym koszem, a do domu pełne noszę. Czary - mary i Maluszki wyczarowały borowiki.

Średniaczki pamiętają

Co roku pamiętamy o Tych, którzy już odeszli. Czterolatki zapaliły znicze przy pamiątkowej mogile ofiar II wojny światowej. 

Zeróweczka - zajęcie otwarte

29 października Zeróweczka zaprosiła swoich Rodziców na zajecie otwarte. Sześciolatki pokazały czego nauczyły się w przedszkolu. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Aktualności

Lissa z Mamą czytają ...
3 listopada 2025

Lissa ze swoją Mamą  umilały nam popołudnie czytając w ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. 

Dzień Dyni
3 listopada 2025

Dzień Dyni w naszym Przedszkolu obchodziliśmy 31 października. W każdej grupie zrobiło się pomarańczowo.   To edukacyjne i radosne święto jesieni, podczas którego dzieci poznawały dynię przez zmysły, rozwijały kreatywność i umiejętności ruchowe. W każdej grupie ten Dzień wyglądał inaczej, dyniowe zabawy,  prace plastyczne ),  piosenki i wierszyki. A także poznawaliśmy  właściwości odżywcze dyni - zupa dyniowa na obiad, ciasto dyniowe w Starszaczkach i babeczki dyniowe w Średniaczkacj. Cele tego święta jest promowanie zdrowego stylu życia, rozwijanie zdolności manualnych, integracja grupy i budowanie pozytywnej atmosfery. 

Tematy na luty

Nasze wartości na luty to ODPOWIEDZIALNOŚĆ I OSZCZĘDNOŚĆ

Dbam o zdrowie

  • „Jabłko”– rozmowa na temat opowiadania.
  • „Nasze chrupanki” – degustacja owoców i warzyw
  • „Zimowe zabawy” – praca z obrazkiem. Czytanie globalne: Zimowe zabawy. Rozmowa na temat bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
  • „S jak sanki” – wprowadzenie liter s, S.
  • Wprowadzenie cyfry 6
  • „Tańczymy walczyka” – zabawa taneczna. Utrwalenie kroku walczyka
  • „Piramida zdrowia” – rozmowa na temat zdrowego stylu życia.

Siły Przyrody

  • „Żaby i nakrętki” – rozmowa o ochronie przyrody na podstawie opowiadania. „Kolorowe pojemniki na śmieci” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie umiejętności serowania śmieci, poszerzenie słownictwa o wyrażenia: surowce wtórne, bioodpady, czytanie globalne wyrazów: papier, szkło, plastik, metal, bio
  • „Drugie życie plastikowych nakrętek” – zabawa dydaktyczna
  • „Matka natura i jej 4 dzieci” – działanie dzieci. Zapoznanie z 4 żywiołami (ziemia, woda, powietrze, ogień) i ich symboliką, złym i dobrym wpływem na środowisko i człowieka
  • „Ziemia” – oglądanie prezentacji multimedialnej (lub albumów, zdjęć). Poznanie piękna planety, jej różnorodności, bogactwa fauny i flory, zapoznanie z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku ze strony człowieka. „Kodeks ekologa” – zabawa dydaktyczna. Ustalenie zasad dotyczących ochrony Ziemi.
  • „Co to są minerały?” – burza mózgów. „Halit, czyli sól” – działanie dzieci. Poznanie różnego rodzaju soli jako minerału, rozumienie pojęcia kryształ. „Minerały – skarby ziemi” – oglądanie albumów, zdjęć, prezentacji multimedialnej na temat skarbów występujących w ziemi. Czytanie globalne wyrazów halit, ametyst, skarby ukryte w ziemi
  • „Jedna srebrna kropla” – zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie na pod[1]stawie opowiadania. „To też woda” – zabawa dydaktyczna. Przypomnienie różnych stanów skupienia wody
  • „Co to?” – zabawa sensoryczna. Rozpoznawanie wody i jej właściwości. Rozumienie pojęć słona i słodka woda, wdrażanie do oszczędnego gospodarowania wodą. „Gdzie można spotkać wodę?” – burza mózgów. „Komu jest potrzeb[1]na woda?” – dyskusja

Cztery żywioły

  • „Gimnastyka” – zabawa sensoryczna. „Kiedy powietrze pomaga, a kiedy szkodzi” – zabawa dydaktyczna. Poznanie pozytywnych i negatywnych skutków oddziaływania powietrza – wiatru. „Czyste powietrze wokół nas” – porównywanie obrazków. Rozumienie znaczenia czystego powietrza dla zdrowia. „Co dymi?” – burza mózgów.
  • „Co się dzieje?” – wykonanie doświadczenia. Rozumienie związku powietrza i ognia. „Piotruś i powietrze” – praca z wierszem. Poznanie sposobów wykorzystania powietrza
  • „Jaki jest ogień?” – zabawa badawcza. Poznanie żywiołu ognia. „Ogień jest potrzebny” – wypowiedzi dzieci. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. „Ogień może być groźny” – rozmowa kierowana na podstawie zdjęć. Rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi
  • „Wulkan” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zadań matematycznych, czy[1]tanie globalne wyrazów: wulkan, krater, lawa, erupcja. „Wulkany na świecie” – oglądanie prezentacji multimedialnej.

Wielka wyprawa do Krainy Dinozaurów

  • Wycieczka do biblioteki. Wyszukiwanie informacji na temat dinozaurów.
  • Dzieci z pomocą nauczyciela  organizują w sali przedszkolnej kącik badacza, w którym każde dziecko może samodzielnie badać różnego rodzaju wykopaliska.
  • Dzieci budują szkielet dinozaura z  kości wykopanych w piaskownicy. Po jego zrekonstruowaniu próbują określić do jakiego gatunku należy, jakie są jego charakterystyczne cechy, w jakim żył środowisku, jak się odżywiał.
  • Jak powstają skamieliny? – dzieci poznają proces powstawania skamieniałości. Odciskają różne drobne przedmioty w plastelinie, glinie, wykonują gipsowe odlewy.
  • Jak duże były dinozaury? – dzieci porównują wielkość dinozaurów z wielkością zwierząt żyjących współcześnie.
  • Czyj to cień? – dzieci wyszukują spośród cieni różnych zwierząt, te które mogą należeć do dinozaurów. Próbują dopasować je do dinozaura danego gatunku. Na koniec mogą pomalować cienie farbami, zachowując kolorystykę poszczególnych gatunków.
  • Dzieci w oparciu o wcześniejsze informacje przygotowują ilustrowany atlas dinozaurów.
  • Dlaczego dinozaury wyginęły – twórcze wypowiedzi dzieci, odzwierciedlenie myśli w formie plastycznej.

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.