24 Czwartek
Zdrowie na talerzu - 1 miejsce Krysi

Gratulujemy Krysi z Zeróweczki 1 miejsca w Konkursie plastycznym organizowanym przez przedszkole nr 20 - Zdrowie na talerzu.

Palmy w Zeróweczce

Jak co roku i tym razem cały piętek minął nam na robieniu Palm na Niedzielę Palmową. Jaka trawa, jakie bazie, czerwony, żółty a może różowy kwiatek, którą gałązkę wybrać.....

Zrobioną z wierzbowych gałązek
z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy Wam palmę w darze
bo tak stary zwyczaj każe
bo dawno temu wierzono,
że palmy dom ochronią.

Wiosenny Koncert

Wiosenną, radosną atmosferę wprowadził Koncert Wiosenny na skrzypce  muzyków Pro Arte. Wiosna Vivaldiego, Grozik, Maszeruje Wiosna, Mała zielona żabka... to tylko kilka tytułów. Przedszkolaki mogły również zagrać na skrzypcach. 

Dziękujemy za wspaniały Koncert.

Sianie owsa w Zeróweczce

Tradycją jest sianie osa do dekoracji na Wielkanoc. Zeróweczka zamieniła się w małychogrodników i raz-dwa owies rośnie.

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Aktualności

Zdrowie na talerzu - 1 miejsce ...
14 kwietnia 2025

Gratulujemy Krysi z Zeróweczki 1 miejsca w Konkursie plastycznym organizowanym przez przedszkole nr 20 - Zdrowie na talerzu.

Palmy w Zeróweczce
14 kwietnia 2025

Jak co roku i tym razem cały piętek minął nam na robieniu Palm na Niedzielę Palmową. Jaka trawa, jakie bazie, czerwony, żółty a może różowy kwiatek, którą gałązkę wybrać.....

Zrobioną z wierzbowych gałązek
z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy Wam palmę w darze
bo tak stary zwyczaj każe
bo dawno temu wierzono,
że palmy dom ochronią.

Tematy na luty

Nasze wartości na luty to ODPOWIEDZIALNOŚĆ I OSZCZĘDNOŚĆ

Dbam o zdrowie

  • „Jabłko”– rozmowa na temat opowiadania.
  • „Nasze chrupanki” – degustacja owoców i warzyw
  • „Zimowe zabawy” – praca z obrazkiem. Czytanie globalne: Zimowe zabawy. Rozmowa na temat bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie.
  • „S jak sanki” – wprowadzenie liter s, S.
  • Wprowadzenie cyfry 6
  • „Tańczymy walczyka” – zabawa taneczna. Utrwalenie kroku walczyka
  • „Piramida zdrowia” – rozmowa na temat zdrowego stylu życia.

Siły Przyrody

  • „Żaby i nakrętki” – rozmowa o ochronie przyrody na podstawie opowiadania. „Kolorowe pojemniki na śmieci” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie umiejętności serowania śmieci, poszerzenie słownictwa o wyrażenia: surowce wtórne, bioodpady, czytanie globalne wyrazów: papier, szkło, plastik, metal, bio
  • „Drugie życie plastikowych nakrętek” – zabawa dydaktyczna
  • „Matka natura i jej 4 dzieci” – działanie dzieci. Zapoznanie z 4 żywiołami (ziemia, woda, powietrze, ogień) i ich symboliką, złym i dobrym wpływem na środowisko i człowieka
  • „Ziemia” – oglądanie prezentacji multimedialnej (lub albumów, zdjęć). Poznanie piękna planety, jej różnorodności, bogactwa fauny i flory, zapoznanie z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku ze strony człowieka. „Kodeks ekologa” – zabawa dydaktyczna. Ustalenie zasad dotyczących ochrony Ziemi.
  • „Co to są minerały?” – burza mózgów. „Halit, czyli sól” – działanie dzieci. Poznanie różnego rodzaju soli jako minerału, rozumienie pojęcia kryształ. „Minerały – skarby ziemi” – oglądanie albumów, zdjęć, prezentacji multimedialnej na temat skarbów występujących w ziemi. Czytanie globalne wyrazów halit, ametyst, skarby ukryte w ziemi
  • „Jedna srebrna kropla” – zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie na pod[1]stawie opowiadania. „To też woda” – zabawa dydaktyczna. Przypomnienie różnych stanów skupienia wody
  • „Co to?” – zabawa sensoryczna. Rozpoznawanie wody i jej właściwości. Rozumienie pojęć słona i słodka woda, wdrażanie do oszczędnego gospodarowania wodą. „Gdzie można spotkać wodę?” – burza mózgów. „Komu jest potrzeb[1]na woda?” – dyskusja

Cztery żywioły

  • „Gimnastyka” – zabawa sensoryczna. „Kiedy powietrze pomaga, a kiedy szkodzi” – zabawa dydaktyczna. Poznanie pozytywnych i negatywnych skutków oddziaływania powietrza – wiatru. „Czyste powietrze wokół nas” – porównywanie obrazków. Rozumienie znaczenia czystego powietrza dla zdrowia. „Co dymi?” – burza mózgów.
  • „Co się dzieje?” – wykonanie doświadczenia. Rozumienie związku powietrza i ognia. „Piotruś i powietrze” – praca z wierszem. Poznanie sposobów wykorzystania powietrza
  • „Jaki jest ogień?” – zabawa badawcza. Poznanie żywiołu ognia. „Ogień jest potrzebny” – wypowiedzi dzieci. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. „Ogień może być groźny” – rozmowa kierowana na podstawie zdjęć. Rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowych wypowiedzi
  • „Wulkan” – zabawa dydaktyczna. Rozwiązywanie zadań matematycznych, czy[1]tanie globalne wyrazów: wulkan, krater, lawa, erupcja. „Wulkany na świecie” – oglądanie prezentacji multimedialnej.

Wielka wyprawa do Krainy Dinozaurów

  • Wycieczka do biblioteki. Wyszukiwanie informacji na temat dinozaurów.
  • Dzieci z pomocą nauczyciela  organizują w sali przedszkolnej kącik badacza, w którym każde dziecko może samodzielnie badać różnego rodzaju wykopaliska.
  • Dzieci budują szkielet dinozaura z  kości wykopanych w piaskownicy. Po jego zrekonstruowaniu próbują określić do jakiego gatunku należy, jakie są jego charakterystyczne cechy, w jakim żył środowisku, jak się odżywiał.
  • Jak powstają skamieliny? – dzieci poznają proces powstawania skamieniałości. Odciskają różne drobne przedmioty w plastelinie, glinie, wykonują gipsowe odlewy.
  • Jak duże były dinozaury? – dzieci porównują wielkość dinozaurów z wielkością zwierząt żyjących współcześnie.
  • Czyj to cień? – dzieci wyszukują spośród cieni różnych zwierząt, te które mogą należeć do dinozaurów. Próbują dopasować je do dinozaura danego gatunku. Na koniec mogą pomalować cienie farbami, zachowując kolorystykę poszczególnych gatunków.
  • Dzieci w oparciu o wcześniejsze informacje przygotowują ilustrowany atlas dinozaurów.
  • Dlaczego dinozaury wyginęły – twórcze wypowiedzi dzieci, odzwierciedlenie myśli w formie plastycznej.

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.