23 Wtorek
Maluszki i Prawa Dziecka

MAMY PRAWO DO MIŁOŚCI! DO OPIEKI, DO CZUŁOŚCI DO KOCHANIA CAŁYM SERCEM CZY KTOŚ TEGO CHCE, CZY NIE CHCE! MAMY PRAWO POMARUDZIĆ! W ZŁYM HUMORZE SIĘ OBUDZIĆ POGRYMASIĆ I POKŁÓCIĆ

Ela czyta Przedszkolakom

Przedszkolaki odwiedziła Ela, czytała wiersze Brzechwy, które bardzo podobały się wszystkim. 

Pan Łał z Wyspy Zdziwienia

„Świat jest pełen niespodzianek – wystarczy otworzyć oczy ze zdziwienia, by je dostrzec.”

Średniaczki kontynuują swoją emocjonalną podróż w ramach projektu „Czuciaki w Krainie Emocji”. Tym razem czterolatki odwiedziły Wyspę Zdziwienia, gdzie poznały kolejnego mieszkańca – Pana Łał. Podczas zajęć dzieci odkrywały, czym jest zdziwienie i w jakich sytuacjach może się pojawić. Rozmawiały o tym, że zdziwienie może być zarówno przyjemne, jak i nieco zaskakujące, ale zawsze pomaga nam poznawać świat i uczyć się czegoś nowego.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada swoje święto obchodzi  Pluszowy Miś – najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu. W naszym Przedszkolu Święto Pluszowego Misia obchodzone jest bardzo szczególnie. Tego dnia, każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim „milutkim” przyjacielem, by wspólnie z innymi celebrować te pełne radości chwile. Na dzieci i ich misie czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze i rymowanki o misiach, bawiły się przy misiowych piosenkach, uczestniczyły w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Nie zabrakło konkursów, quizów i zgadywanek o słynnych misiach występujących w znanych bajkach. Przedszkolaki również wykonały przepiękne prace plastyczne z misiem w roli głównej. Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu, radości i świetnej zabawy. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na październik

 

Nasze wartości na październik to PRACOWITOŚĆ, UPRZEJMOŚĆ i PATRIOTYZM

  1. Idzie Jesień przez świat 30.09 – 04.10.2024r.
  1. Świat wokół nas - poznanie charakterystycznych cech jesieni; kształtowanie umiejętności obserwowania otaczającej rzeczywistości, opowiadania o swoich przeżyciach, dzielenia się na forum emocjami, odczuciami; kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, kolorystyki jesiennego krajobrazu
  2. Jesienny spacer - zapoznanie z literami m, M, kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozwijanie wrażliwości słuchowej, umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; kształtowanie umiejętności posługiwania się pędzlem; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  3. Zbieramy skarby jesieni - poznanie nazw drzew i ich owoców; kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do przeliczania, klasyfikowania przedmiotów według 2 cech
  4. Jesienne zabawy – Warsztaty kulinarne - zapoznanie z melodią i słowami piosenki „Jesienny kujawiaczek”, określenie nastroju piosenki; kształtowanie umiejętności określania metrum trójdzielnego, rozwijanie słuchu muzycznego i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca. Utrwalenie nazw owoców. Nauka przygotowania „Szaszłyków owocowych”

Wycieczka

prof. Marta Bogdanowicz

Idzie pani: tup, tup, tup,                                 Dziecko stuka w plecy partnera opuszkami palców.

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,                    Stuka w plecy zgiętym palcem.

skacze dziecko: hop, hop, hop,                      Opiera dłoń na przemian na przegubie i na palcach.

żaba robi długi skok.                                        Dotyka stóp, pleców i głowy partnera.

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,                            Dmucha w jedno i w drugie ucho dziecka.

kropi deszczyk: puk, puk, puk                        Stuka w plecy wszystkimi palcami.

deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,     Klepie plecy dłońmi złożonymi w miseczki.

a grad w szyby: łup, łup, łup.                         Stuka dłońmi zaciśniętymi w pięści.

Świeci słonko,                                                   Palcem wykonuje na plecach koliste ruchy.

wieje wietrzyk,                                                 Dmucha we włosy dziecka.

pada deszczyk,                                                 Stuka opuszkami palców.

czujesz dreszczyk?                                           Leciutko szczypie w kark.

  1. Malujemy jesień - doskonalenie umiejętności posługiwania się kilkoma kolorami farb, rozwijanie sprawności manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej; wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania pracy, kształtowanie nawyku utrzymania ładu i porządku wokół siebie; rozwijanie wrażliwości na piękno jesiennej przyrody

  1. Jesienna przyroda 07-11.10.2024r.
  1. Leśne zwierzęta przed zimą - informacje o zwierzętach zapadających w sen zimowy, czytanie globalne; poszerzanie słownika biernego o nowe wyrażenia (hibernacja); rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, życiem i zwyczajami zwierząt; wdrażanie do szanowania przyrody, budowanie więzi emocjonalnej z przyrodą.
  2. Jesienne ZOO - zapoznanie z literami l, L, kształtowanie umiejętności analizy oraz syntezy sylabowej i głoskowej; przypomnienie wyglądu niektórych zwierząt egzotycznych, rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.
  3. Zwierzęta robią zapasy - wprowadzenie cyfry 1; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania, określania liczebnikiem zbioru elementów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru jednoelementowego; wzbogacanie wiedzy na temat sposobu przygotowania się leśnych zwierząt do zimy, budzenie wrażliwości na piękno przyrody
  4. Zimowe mieszkania owadów - zapoznanie ze sposobem przygotowania do zimy i przetrwania zimy przez owady, kształtowanie zainteresowań życiem i zwyczajami owadów; uświadomienie dzieciom znaczenia przyrody w życiu człowieka, piękna świata owadów, rozumienie zakazu niszczenia domów owadów (mrowisko, ul), rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającego nas świata
  5. Pomagamy owadom przetrwać zimę - poznanie sposobu wykonania domku dla owadów, pogłębianie wiadomości nt. zwierząt żyjących w polskich lasach; rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności współpracy w grupie; kształtowanie postaw proekologicznych, wrażliwości i chęci pomagania owadom w zimie.

  1. Koszyk Pani Jesieni 14-18.10.2024r.
  1. Zdrowo jemy - doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw krajowych warzyw i owoców; kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat, posługiwania się przymiotnikami określającymi wielkość i kolor; kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych: wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw w formie surowej i lekko przetworzonej (surówki, sałatki, warzywa gotowane), zachęcenie do próbowania warzyw mniej znanych.
  2. Przysmaki z sadu - zapoznanie z literami t, T; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów; zachęcanie do jedzenia owoców; czerpanie radości ze wspólnej zabawy i rywalizacji, umiejętność radzenia sobie w razie porażki
  3. Witaminy z warzyw - doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania; ćwiczenie dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych – liczmanach; zdobywanie i poszerzanie wiadomości nt. warzyw, rozumienie znaczenia jedzenia surowych warzyw i owoców
  4. Grzyby – leśne skarby - zapoznanie ze słowami piosenki „Przepis na zdrowie”, akcentowanie pierwszej miary taktu, zabawy rytmiczne; zapoznanie z nazwami grzybów jadalnych i niejadalnych, rozumienie homonimów (kozak, kurka); dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych (bogactwo grzybów), rozumienie znaczenia lasu w życiu zwierząt; dostrzeganie piękna i uroku lasu (barwy, zapachy), czerpanie radości z obcowania z przyrodą (spacery po lesie, zbieranie grzybów
  5. Spacer po parku i lesie - poznanie sposobu wykorzystania materiału przyrodniczego w pracach plastycznych i zabawie; kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych materiałów, rozwijanie wrażliwości estetycznej.

  1. Skarby jesieni 21-25.10.2024r.
  1. Spiżarnia zaradnej mamy - poznanie sposobu przechowywania żywności przez okres zimowy oraz nazw miejsc, w których przechowuje się zapasy (spiżarnia, piwnica); rozumienie znaczenia robienia zapasów i ich przechowywania przez zimę; wdrażanie do czerpania radości z dzielenia się zapasami z innymi
  2. Co mrozimy?- zapoznanie z literami i, I; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie radości z samodzielnego odczytywania sylab i krótkich wyrazów; poznanie sposobu przechowywania warzyw w okresie zimowym (mrożenie); rozumienie znaczenia przygotowywania zapasów i ich przechowywania przez zimę.
  3. Co kisimy? - wprowadzenie cyfry 2, doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania, odszukiwanie nowo poznanej cyfry w życiu codziennym; poznanie sposobu przechowywania warzyw – kiszenie kapusty; rozwijanie samodzielności, radości z własnoręcznie przygotowanego przetworu.
  4. Co suszymy? - poznanie sposobu przechowywania warzyw przez okres zimowy – suszenie; rozumie[1]nie znaczenia przygotowywania zapasów i ich przechowywania przez zimę; utrwalenie piosenki „Przepis na zdrowie”, doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, ćwiczenia rytmiczne; wyrabianie umiejętności poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów.
  5. Robimy przetwory - poznanie sposobów przechowywania warzyw w okresie zimowym, poznanie różnych rodzajów przetworów wykonywanych i gromadzonych przez ludzi na zimę; rozumienie znaczenia zdrowego odżywiania dla dobrego zdrowia i samopoczucia; rozwijanie samodzielności podczas pracy, zachowanie bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożem

  1. Nasza mała Ojczyzna 28.10-31.10.2024r.
  1. Nasze domy i ulice - poznanie nazwy kraju, rozwijanie umiejętności językowych: budowanie wypowiedzi po[1]prawnej stylistycznie, wzbogacanie słownika dzieci o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna; doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu: miejscowość, nazwa ulicy (osiedla), numer domu (bloku, mieszkania); rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, globalne czytanie wyrazów: mapa, Polska, dom; rozwijanie sprawności manualnej podczas rysowania na dany temat
  2. Droga do przedszkola - zapoznanie z literami d, D; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów
  3. Ważne miejsca - doskonalenie umiejętności dokładnego liczenia, dodawania elementów; poznanie zasad funkcjonowania urzędu miejskiego, pracy burmistrza, obejrzenie siedziby władz miejskich; kształtowa[1]nie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania; kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych; doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji.
  4. Nasza miejscowość - NE: poznanie tańca kaszubskiego „Szewc”; doskonalenie umiejętności reagowania na akcent muzyczny, wyrabianie poczucia rytmu i płynności ruchów; utrwalenie nazwy własnej miejscowości, herbu i położenia na mapie Polski; kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw obiektów charakterystycznych dla swojej miejscowości.
  5. Tradycje naszego regionu - zapoznanie z wyglądem strojów regionalnych, fachowym nazewnictwem części garderoby, wzbogacanie słownika biernego; poznanie gwary regionalnej, wybranych przyśpiewek ludowych, kształtowanie tożsamości lokalnej; rozwijanie umiejętności artystycznych: komponowanie, dobieranie kolorów; wdrażanie do umiejętnego zachowania się podczas spotkania z zaproszonym gościem, kształtowanie tożsamości narodowej poprzez pielęgnowanie tradycji regionalnych, budzenie świadomości narodowej dzięki poznawaniu folkloru, identyfikowanie się z regionem

 

 

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.