Kwiecień wartości – dociekliwość i tradycja
- Mali odkrywcy
- „Strażnik skarbu” – zabawa językowa. „Tajemnicza kałuża” – rozmowa o dociekliwości na podstawie opowiadania.
- „Kosmos” – aranżowanie kącika tematycznego. „Planety i gwiazdy” – zabawa słownikowa.
- „P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P. „Kolorowe planety” – zabawa ruchowa z elementem skoku. prezentacja litery wielkiej i małej, ćwiczenia w czytaniu sylab, wyrazów i zdań, wysłuchiwanie głoski p w wyrazach, wyszukiwanie wyrazu w wyrazie.
- „W Kosmosie” – wykonanie kolażu.
- „Jak zostać astronautą?” – rozmowa, budowanie mapy myśli. „Pakowanie przed wyprawą” – rozmowa, klasyfikowanie.
- „W stanie nieważkości” – zabawa z chustą animacyjną.
- „Podróż astronauty” – zabawy matematyczne, rozwiązywanie i układanie zadań z treścią, ćwiczenia w dodawaniu, kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych, pisanie cyfr w kratkach.
- Wyturlaj Ufoludka – zabawa z wykorzystaniem kostki i instrukcji
- „Kosmiczna wyprawa” – zabawy muzyczne przy piosence. „Rozmowa z Ufoludkiem” – improwizacja słowna
- „Życie na obcej planecie” – zabawa plastyczna w zespołach.
- „Wędrówka dookoła Słońca” – zabawa dydaktyczna. Podawanie nazw planet, układanie ich z liter. „Lot rakiety wokół planety” – zabawa ruchowa.
- „Układ Słoneczny” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna, budowanie makiety Układu Słonecznego. „Taniec w Kosmosie” – zabawa naśladowcza przy muzyce.
- Tajemnice świata
- „Pytalski” – rozmowa na podstawie wiersza. Zachęcanie do zadawania pytań i szukania odpowiedzi. „Ciuciubabka” – zabawa ruchowa z dialogiem.
- „Prąd” – rozmowa z dziećmi. Wypowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci i materiałów edukacyjnych. „W jak woda” – wprowadzenie liter w, W - prezentacja liter wielkiej i małej, określanie miejsca głoski w wyrazach, ćwiczenia przygotowujące do czytania, odszukiwanie takich samych wyrazów.
- „Telefon – ważny wynalazek” – zabawa językowa. Tworzenie pojęcia telefon. „Powtórz wiadomość” – zabawa ruchowa naśladowcza.
- „Liczbowe zabawy” – zabawy matematyczne: „Linia telefoniczna” – porządkowanie liczb. „Zabawa w chowanego” – uzupełnianie liczb na osi. „Zastrzeżony numer” – odliczanie wskazanej liczby elementów. „Odbierz telefon” – przeliczanie dźwięków.
- „Era komputera” – rozmowa. „Muzyczne roboty” – zabawy muzyczne: „Roboty” – zabawa ruchowa
- „Wynalazca” – rozmowa na temat opowiadania. „Wystawa wynalazków” – działanie dzieci. „Wynalazki” – zabawa twórcza plastyczno-konstrukcyjna. Konstruowanie według własnego pomysłu.
- Święta, Święta biją dzwony
- „Zupa nic” – rozmowa o tradycji na podstawie opowiadania. Budowanie pojęcia tradycja. „Jestem muzykantem” – zabawa naśladowcza. „Nasze tradycje” – zabawa plastyczna. Rysowanie na podany temat, układanie zdań w formie tytułów.
- „Wielkanocne tradycje” – zabawy dydaktyczne: „Świąteczne tradycje” – wybieranie elementów niebędących symbolami Świąt Wielkanocnych. „Wielka noc to…” – zabawa językowa. Budowanie zdań o wskazanej liczbie wyrazów. „Wielkanocne zgadywanki” – zabawa słuchowa. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenia w czytaniu.
- „Geometryczne porządki” – zabawy matematyczne: „Figury” – rozwiązywanie zagadek. „Owal” – zapoznanie z kształtem. Badanie kształtu, budowanie pojęcia owal. „Figury przeglądają się w lusterku” – obserwacja. Rozwijanie intuicji geometrycznych, „Figury” – zabawa w przestrzeni. Tworzenie kształtów.
- „Święta Wielkanocne” – wprowadzenie piosenki, zabawy muzyczno-ruchowe. „Niespodzianki w koszyku” – zabawa sensoryczna, rozmowa na temat symboliki Wielkanocy.
- Warsztaty robienia Palm Wielkanocnych
- Wielkanoc
- „Bazie i palma” – słuchanie bajki, rozmowa na podstawie jej treści. „Spełnione marzenie” – zabawa parateatralna, wyrażanie ruchem emocji, ilustrowanie treści bajki.
- „Pisanki, kraszanki” – zabawa z czytaniem. „Pisanki do koszyka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Przeliczanie dźwięków.
- „Wielkanocny koszyczek” – rozmowa z dziećmi. Poznanie symboliki elementów w koszyku wielkanocnym, budowanie wypowiedzi. „W wielkanocnym ko szyku” – zabawy matematyczne. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
- „Na ludową nutę” – zabawy muzyczno-ruchowe: „Zaganiamy owce” – zabawa rytmiczna. „Klepany” – nauka słów, wprowadzenie ruchu do tańca, zabawa z woreczkami.
- „Śmigus-dyngus” – praca plastyczna. Integracja muzyki z plastyką. „Polewaczka” – zabawa bieżna.