23 Wtorek
Maluszki i Prawa Dziecka

MAMY PRAWO DO MIŁOŚCI! DO OPIEKI, DO CZUŁOŚCI DO KOCHANIA CAŁYM SERCEM CZY KTOŚ TEGO CHCE, CZY NIE CHCE! MAMY PRAWO POMARUDZIĆ! W ZŁYM HUMORZE SIĘ OBUDZIĆ POGRYMASIĆ I POKŁÓCIĆ

Ela czyta Przedszkolakom

Przedszkolaki odwiedziła Ela, czytała wiersze Brzechwy, które bardzo podobały się wszystkim. 

Pan Łał z Wyspy Zdziwienia

„Świat jest pełen niespodzianek – wystarczy otworzyć oczy ze zdziwienia, by je dostrzec.”

Średniaczki kontynuują swoją emocjonalną podróż w ramach projektu „Czuciaki w Krainie Emocji”. Tym razem czterolatki odwiedziły Wyspę Zdziwienia, gdzie poznały kolejnego mieszkańca – Pana Łał. Podczas zajęć dzieci odkrywały, czym jest zdziwienie i w jakich sytuacjach może się pojawić. Rozmawiały o tym, że zdziwienie może być zarówno przyjemne, jak i nieco zaskakujące, ale zawsze pomaga nam poznawać świat i uczyć się czegoś nowego.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada swoje święto obchodzi  Pluszowy Miś – najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu. W naszym Przedszkolu Święto Pluszowego Misia obchodzone jest bardzo szczególnie. Tego dnia, każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim „milutkim” przyjacielem, by wspólnie z innymi celebrować te pełne radości chwile. Na dzieci i ich misie czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze i rymowanki o misiach, bawiły się przy misiowych piosenkach, uczestniczyły w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Nie zabrakło konkursów, quizów i zgadywanek o słynnych misiach występujących w znanych bajkach. Przedszkolaki również wykonały przepiękne prace plastyczne z misiem w roli głównej. Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu, radości i świetnej zabawy. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na kwiecień

Kwiecień wartości – dociekliwość i tradycja

  1. Mali odkrywcy
  • „Strażnik skarbu” – zabawa językowa. „Tajemnicza kałuża” – rozmowa o dociekliwości na podstawie opowiadania.
  • „Kosmos” – aranżowanie kącika tematycznego. „Planety i gwiazdy” – zabawa słownikowa.
  • „P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P. „Kolorowe planety” – zabawa ruchowa z elementem skoku. prezentacja litery wielkiej i małej, ćwiczenia w czytaniu sylab, wyrazów i zdań, wysłuchiwanie głoski p w wyrazach, wyszukiwanie wyrazu w wyrazie.
  • „W Kosmosie” – wykonanie kolażu.
  • „Jak zostać astronautą?” – rozmowa, budowanie mapy myśli. „Pakowanie przed wyprawą” – rozmowa, klasyfikowanie.
  • „W stanie nieważkości” – zabawa z chustą animacyjną.
  • „Podróż astronauty” – zabawy matematyczne, rozwiązywanie i układanie zadań z treścią, ćwiczenia w dodawaniu, kodowanie i dekodowanie czynności matematycznych, pisanie cyfr w kratkach.
  • Wyturlaj Ufoludka – zabawa z wykorzystaniem kostki i instrukcji
  • „Kosmiczna wyprawa” – zabawy muzyczne przy piosence. „Rozmowa z Ufoludkiem” – improwizacja słowna
  • „Życie na obcej planecie” – zabawa plastyczna w zespołach.
  • „Wędrówka dookoła Słońca” – zabawa dydaktyczna. Podawanie nazw planet, układanie ich z liter. „Lot rakiety wokół planety” – zabawa ruchowa.
  • „Układ Słoneczny” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna, budowanie makiety Układu Słonecznego. „Taniec w Kosmosie” – zabawa naśladowcza przy muzyce.

  1. Tajemnice świata
  • „Pytalski” – rozmowa na podstawie wiersza. Zachęcanie do zadawania pytań i szukania odpowiedzi. „Ciuciubabka” – zabawa ruchowa z dialogiem.
  • „Prąd” – rozmowa z dziećmi. Wypowiedzi na podstawie doświadczeń dzieci i materiałów edukacyjnych. „W jak woda” – wprowadzenie liter w, W - prezentacja liter wielkiej i małej, określanie miejsca głoski w  wyrazach, ćwiczenia przygotowujące do czytania, odszukiwanie takich samych wyrazów.
  • „Telefon – ważny wynalazek” – zabawa językowa. Tworzenie pojęcia telefon. „Powtórz wiadomość” – zabawa ruchowa naśladowcza.
  •  „Liczbowe zabawy” – zabawy matematyczne: „Linia telefoniczna” – porządkowanie liczb. „Zabawa w chowanego” – uzupełnianie liczb na osi. „Zastrzeżony numer” – odliczanie wskazanej liczby elementów. „Odbierz telefon” – przeliczanie dźwięków.
  • „Era komputera” – rozmowa. „Muzyczne roboty” – zabawy muzyczne: „Roboty” – zabawa ruchowa
  • „Wynalazca” – rozmowa na temat opowiadania. „Wystawa wynalazków” – działanie dzieci. „Wynalazki” – zabawa twórcza plastyczno-konstrukcyjna. Konstruowanie według własnego pomysłu.

  1. Święta, Święta biją dzwony
  • „Zupa nic” – rozmowa o tradycji na podstawie opowiadania. Budowanie pojęcia tradycja. „Jestem muzykantem” – zabawa naśladowcza. „Nasze tradycje” – zabawa plastyczna. Rysowanie na podany temat, układanie zdań w formie tytułów.
  • „Wielkanocne tradycje” – zabawy dydaktyczne: „Świąteczne tradycje” – wybieranie elementów niebędących symbolami Świąt Wielkanocnych. „Wielka noc to…” – zabawa językowa. Budowanie zdań o wskazanej liczbie wyrazów. „Wielkanocne zgadywanki” – zabawa słuchowa. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenia w czytaniu.
  • „Geometryczne porządki” – zabawy matematyczne: „Figury” – rozwiązywanie zagadek. „Owal” – zapoznanie z kształtem. Badanie kształtu, budowanie pojęcia owal. „Figury przeglądają się w lusterku” – obserwacja. Rozwijanie intuicji geometrycznych, „Figury” – zabawa w przestrzeni. Tworzenie kształtów.
  • „Święta Wielkanocne” – wprowadzenie piosenki, zabawy muzyczno-ruchowe. „Niespodzianki w koszyku” – zabawa sensoryczna, rozmowa na temat symboliki Wielkanocy.
  • Warsztaty robienia Palm Wielkanocnych

  1. Wielkanoc
  • „Bazie i palma” – słuchanie bajki, rozmowa na podstawie jej treści. „Spełnione marzenie” – zabawa parateatralna, wyrażanie ruchem emocji, ilustrowanie treści bajki.
  • „Pisanki, kraszanki” – zabawa z czytaniem. „Pisanki do koszyka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia. Przeliczanie dźwięków.
  • „Wielkanocny koszyczek” – rozmowa z dziećmi. Poznanie symboliki elementów w koszyku wielkanocnym, budowanie wypowiedzi. „W wielkanocnym ko szyku” – zabawy matematyczne. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
  • „Na ludową nutę” – zabawy muzyczno-ruchowe: „Zaganiamy owce” – zabawa rytmiczna. „Klepany” – nauka słów, wprowadzenie ruchu do tańca, zabawa z woreczkami.
  • „Śmigus-dyngus” – praca plastyczna. Integracja muzyki z plastyką. „Polewaczka” – zabawa bieżna.

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.