09 Poniedziałek
Wycieczka - Wioska pod Kogutem

W czwartek wszystkie grupy wybrały się na wycieczkę autkarową do Wioski pod Kogutem. Konie, osiołki, kangury, strusie, kozy, daniele, pawie, kaczki, kury, gołębie, bażanty, świnki, króliki, papugi, świnki morskie.... to tylko niektórzy mieszkańcy Wioski. Plac zabaw, warsztaty i mnóstwo atrakcji. 

Dzień Sportu

Trzecim Dniem w Tygodniu Dziecka jest Dzień Sportu. Zabawy ruchowe, ćwiczenia, zawody, tańce ... ruch to podstawa. 

Bal Bajkowy

Kolejnym dniem w TygoDniu Dziecka był Bal Bajkowy. W Przedszkolu zrobiło się kolorowo i bajkowo. Księżniczki, piraci, baletnice, policjanci, syrenki..... To jeden z ulubionych Dni naszych Przedszkolaków.

Dzień Koloru Grupy

Tydzień Dziecka to już tradycja naszego Przedszkola. W tym roku zaczęliśmy od Dnia Koloru Grupy. Maluszki przyszły ubrane na fioletowo. Średniaczki miały niebieskie ubranka. W Starszaczkach zrobiło się Zielono. Zeróweczka to Sloneczka - w sali sześciolatków zrobiło się żołciutko. Najbardziej spodobało się wszystkim to, że tego dnia do przedszkola mogli przynieść ulubione zabawki. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na kwiecień

Nasze wartości na kwiecień to TRADYCJA i MĄDROŚĆ

 

Temat: ŚWIETA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY 07.04. – 11.04 2025r.

 

słuchowo-ruchowej; doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania; zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”

  • poznanie zabaw matematycznych z pisankami; doskonalenie umiejętności klasyfikowania

przedmiotów ze względu na jedną cechę; rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania; zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć

  • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej; rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności

wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabawy, wykonywanych ćwiczeń i zadań

  • poznanie budowy jajka; doskonalenie percepcji wzrokowej; rozwijanie twórczej ekspresji

plastycznej; budzenie zainteresowania otaczającym światem

 

 

Temat: WIELKANOC  14.04 – 18.04.2025r.

 

rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi; zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji

  • poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym; wyrabianie koordynacji

wzrokowo-ruchowo-słuchowej; kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi; wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji

  • poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych; doskonalenie umiejętności

przeliczania i myślenia logicznego; rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach

  • poznanie historii czekolady; rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie sprawności fizycznej;

zachęcanie do aktywnego brania udziału w zajęciach

  • poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych; poszerzanie doświadczeń plastycznych

dzieci; rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem; wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania prac.

 

 

 

 

Temat: KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL  22.04 – 25.04.2025r.

 

budowania wypowiedzi; budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy

  • poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich

wyglądzie; rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych; nauka formułowania pytań; rozwijanie ciekawości poznawczej; budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy

  • poznanie różnych książek z nutami; rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu;

rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.

  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych

ruchów rąk; kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac; integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw

  • poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych

ruchów rąk; kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac; integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw

 

Temat: BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY  28.04 – 02.05.2025r.

 

  • poznanie różnych rodzajów książek jako źródła mądrości; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; kształcenie słownika czynnego; budzenie chęci szukania mądrości w książkach
  • poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie); rozwijanie

umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; wdrażanie do zgodnej współpracy

  • poznanie roli księgarni; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i rozwiązywania

prostych zadań tekstowych; rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości; wzbogacanie wiedzy na temat książek; wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni

  • poznanie roli muzyki w tworzeniu historii; rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny

fizycznej; rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju; budzenie zainteresowania muzyką

  • poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu;

rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk; nauka planowania pracy; zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.