Nasze wartości na kwiecień to TRADYCJA i MĄDROŚĆ
Temat: ŚWIETA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY 07.04. – 11.04 2025r.
- poznanie znaczenia tradycji; poszerzanie wiadomości dzieci na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stoł; budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą; rozwijanie koordynacji wzrokowo-
słuchowo-ruchowej; doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania; zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami; doskonalenie umiejętności klasyfikowania
przedmiotów ze względu na jedną cechę; rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania; zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej; rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności
wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabawy, wykonywanych ćwiczeń i zadań
- poznanie budowy jajka; doskonalenie percepcji wzrokowej; rozwijanie twórczej ekspresji
plastycznej; budzenie zainteresowania otaczającym światem
Temat: WIELKANOC 14.04 – 18.04.2025r.
rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi; zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji
- poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym; wyrabianie koordynacji
wzrokowo-ruchowo-słuchowej; kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi; wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji
- poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych; doskonalenie umiejętności
przeliczania i myślenia logicznego; rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach
- poznanie historii czekolady; rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie sprawności fizycznej;
zachęcanie do aktywnego brania udziału w zajęciach
- poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych; poszerzanie doświadczeń plastycznych
dzieci; rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem; wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania prac.
Temat: KSIĄŻKA – MÓJ PRZYJACIEL 22.04 – 25.04.2025r.
budowania wypowiedzi; budowanie wiary we własne siły i chęci zdobywania nowej wiedzy
- poznanie wyglądu różnych książek, zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w ich
wyglądzie; rozwijanie percepcji słuchowej i umiejętności komunikacyjnych; nauka formułowania pytań; rozwijanie ciekawości poznawczej; budzenie zainteresowania książkami poprzez różne zabawy
- poznanie różnych książek z nutami; rozwijanie słuchu muzycznego oraz poczucia rytmu;
rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do uważnego słuchania poleceń N.
- poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych
ruchów rąk; kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac; integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw
- poznanie pojęcia „sensoryczna książeczka”; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych
ruchów rąk; kształtowanie cechy dokładności podczas wykonywania prac; integracja grupy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw
Temat: BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY 28.04 – 02.05.2025r.
- poznanie różnych rodzajów książek jako źródła mądrości; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; kształcenie słownika czynnego; budzenie chęci szukania mądrości w książkach
- poznawanie wybranych utworów z kanonu literatury dziecięcej (bajki i baśnie); rozwijanie
umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; wdrażanie do zgodnej współpracy
- poznanie roli księgarni; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i rozwiązywania
prostych zadań tekstowych; rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości; wzbogacanie wiedzy na temat książek; wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki do księgarni
- poznanie roli muzyki w tworzeniu historii; rozwijanie sprawności motorycznej i tężyzny
fizycznej; rozwijanie umiejętności słuchania muzyki i nazywania jej nastroju; budzenie zainteresowania muzyką
- poznanie sposobów zaprezentowania wiadomości zdobytych w trakcie realizacji projektu;
rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni i myślenia; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk; nauka planowania pracy; zachęcanie do samodzielnego działania, zgodnej współpracy i przełamywania lęku przed publicznym wystąpieniem