Temat: Płynie czas 02.01. – 10.01 2025r.
na potrzeby innych; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienności
- poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc); rozwijanie koordynacji
ruchowo-słuchowej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego
- poszerzanie wiadomości na temat zjawisk występujących rytmicznie w przyrodzie
(dzień i noc); budowanie wiadomości na temat nocy; dostrzeganie rytmu dzień – noc; wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia
- poznanie poszczególnych etapów życia człowieka; rozwijanie umiejętności rozpoznawania
i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki; rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku
- poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności; przypomnienie techniki malowania
farbami akwarelowymi; usystematyzowanie wiedzy związanej z porami roku; poszerzanie doświadczeń plastycznych; nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania; zachęcanie do zgodnej współpracy
Temat: Młodsi i starsi 13.01 – 17.01.2025r.
- poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów; kształtowanie umiejętności
wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru; uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych
- poznanie bliskich członków rodzin dzieci (babć i dziadków); rozwijanie mowy komunikatywnej; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie
- poznanie pojęcia „para”; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary; budowanie wiary we własne siły
- poznanie piosenki „Dziadku nasz kochany”; rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności
wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
- poznanie zastosowania kalendarza; rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu
różnych przedmiotów, rozwijanie motoryki małej, poszerzanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci
Dzień babci i Dziadka 22.01.2025r.
Temat: Sport to zdrowie 20.01 – 24.01.2025r.
- poszerzanie wiadomości dzieci na temat zdrowia jako wartości; nabywanie umiejętności
formułowania wniosków, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; wdrażanie do dbania o własne zdrowie
- poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego na śniegu; rozwijanie koordynacji
słuchowo-ruchowej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia; propagowanie zdrowego stylu życia
- poznanie różnych zabaw wykorzystujących śniegowe kule; rozwijanie orientacji w schemacie
własnego ciała i w przestrzeni; doskonalenie umiejętności przeliczania; stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych
- utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie
piosenki); rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych, poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych; rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej; rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej; kształtowanie pewności siebie
Temat: Dbam o zdrowie 27.01 – 31.01.2025r.
- poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania; kształtowanie umiejętności
wypowiadania się na określony temat; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; zachęcanie do dbania o własne zdrowie
- poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy; budowanie komunikatywnej wypowiedzi;
rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej; uświadamianie dzieciom konieczności
dbania o własne zdrowie
- poznanie sposobów na zachowanie dobrego stanu zdrowia; kształcenie zachowań
sprzyjających zachowaniu zdrowia; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą
- poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”; rozwijanie poczucia rytmu
i umiejętności tanecznych; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do aktywności ruchowej
- poznanie składowych piramidy zdrowia; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na
określony temat; nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia; rozwijanie motoryki małej; propagowanie zdrowego stylu życia