Nasze wartości na marzec to DOCIEKLIWOŚĆ i SZCZEROŚĆ
Temat: MALI ODKRYWCY 03.03. – 07.03 2025r.
zrozumieniem; rozwijanie umiejętności myślenia analitycznego; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas działania
- poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów; rozwijanie pamięci
wzrokowej i słuchowej; doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań; zachęcanie do samodzielnego odkrywania świata obrazów, dźwięków, smaków, zapachów i bodźców czuciowych”
- poznawanie części ciała i nazw wybranych organów; poszerzenie wiadomości dzieci na
temat funkcjonowania organizmu; poszerzanie doświadczeń przyrodniczych; wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów
- poznanie wybranych piosenek dziecięcych; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia
rytmu; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- poznanie funkcji i zastosowania różnych okularów; rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej;
rozwijanie motoryki małej; ukazanie korzyści płynących z noszenia okularów korekcyjnych
i przeciwsłonecznych
Temat: TAJEMNICE ŚWIATA 10.03 – 14.03.2025r.
przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków; zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem
- poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny; poznanie właściwości magnesu; rozwijanie
percepcji wzrokowej, słuchowej i ruchowej; rozwijanie słownika czynnego u dzieci, budowanie wypowiedzi; rozbudzanie ciekawości poznawczej
- poszerzanie wiedzy na temat wybranych planet; rozwijanie orientacji w przestrzeni
i schemacie własnego ciała; rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej; zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zajęć i zabaw swobodnych
- poznanie możliwości aparatu artykulacyjnego; rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia
rytmu; rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, fonacyjnych; rozwijanie sprawności fizycznej;
zachęcanie do eksperymentowania z własnym głosem
- poznanie wybranego pojazdu kosmicznego i zawodu astronauty; poszerzanie doświadczeń
plastycznych; rozwijanie inwencji twórczej; doskonalenie precyzyjnych ruchów rąk; integracja grupy rówieśniczej
Temat: NADCHODZI WIOSNA 17.03 – 21.03.2025r.
utworów literackich; zachęcanie do szczerości i mówienia prawdy
- poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku; rozwijanie koordynacji wzrokowo-
-słuchowo-ruchowej; wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań; rozwijanie słownika czynnego; uwrażliwienie na piękno przyrody; wdrażanie do rozpoznawania i nazywania własnych emocji
- poznanie cech marcowej pogody; rozwijanie pamięci słuchowej, ruchowej i wzrokowej,
doskonalenie umiejętności przeliczania; ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w zabawie
- poznawanie różnych rodzajów muzyki; rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie ekspresji
i wrażliwości muzycznej; rozwijanie sprawności fizycznej; budowanie dziecięcej wrażliwości na piękno muzyki klasycznej
- wzbogacanie wiadomości na temat wiosny; rozwijanie uwagi, percepcji słuchowej
i wzrokowej; rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk; wdrażanie do zgodnej współpracy
Temat: WIOSNA TUŻ, TUŻ 24.03 – 28.03.2025r.
- poznanie znaczenia pojęcia „szczerość”; kształtowanie postaw moralnych; rozwijanie
umiejętności formułowania swoich myśli; wdrażanie do brania odpowiedzialności za wypowiadane słowa; zachęcanie do prawdomówności
- poznanie cech krajobrazu wiejskiego; rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego;
zachęcanie do wypowiadania się na określony temat; rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej; rozwijanie pewności siebie
- poznanie zwierząt żyjących na wsi; doskonalenie umiejętności klasyfikacji ze względu na
jedną cechę; budowanie wiary we własne siły
- poznanie wybranego zwierzęcia z gospodarstwa wiejskiego; rozwijanie poczucia rytmu
i wrażliwości słuchowej; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do dokładnego wykonywania wszystkich ćwiczeń i zadań
- poznanie cech wybranego wiejskiego zwierzęcia; rozwijanie motoryki małej; rozwijanie percepcji wzrokowej i pamięci słuchowej; poszerzanie doświadczeń plastycznych; wdrażanie do estetycznego wykonania pracy plastycznej