23 Wtorek
Maluszki i Prawa Dziecka

MAMY PRAWO DO MIŁOŚCI! DO OPIEKI, DO CZUŁOŚCI DO KOCHANIA CAŁYM SERCEM CZY KTOŚ TEGO CHCE, CZY NIE CHCE! MAMY PRAWO POMARUDZIĆ! W ZŁYM HUMORZE SIĘ OBUDZIĆ POGRYMASIĆ I POKŁÓCIĆ

Ela czyta Przedszkolakom

Przedszkolaki odwiedziła Ela, czytała wiersze Brzechwy, które bardzo podobały się wszystkim. 

Pan Łał z Wyspy Zdziwienia

„Świat jest pełen niespodzianek – wystarczy otworzyć oczy ze zdziwienia, by je dostrzec.”

Średniaczki kontynuują swoją emocjonalną podróż w ramach projektu „Czuciaki w Krainie Emocji”. Tym razem czterolatki odwiedziły Wyspę Zdziwienia, gdzie poznały kolejnego mieszkańca – Pana Łał. Podczas zajęć dzieci odkrywały, czym jest zdziwienie i w jakich sytuacjach może się pojawić. Rozmawiały o tym, że zdziwienie może być zarówno przyjemne, jak i nieco zaskakujące, ale zawsze pomaga nam poznawać świat i uczyć się czegoś nowego.

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada swoje święto obchodzi  Pluszowy Miś – najmilsza zabawka, najlepszy przyjaciel dzieci i niezastąpiona przytulanka przy zasypianiu. W naszym Przedszkolu Święto Pluszowego Misia obchodzone jest bardzo szczególnie. Tego dnia, każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim „milutkim” przyjacielem, by wspólnie z innymi celebrować te pełne radości chwile. Na dzieci i ich misie czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, wspólnie recytowały wiersze i rymowanki o misiach, bawiły się przy misiowych piosenkach, uczestniczyły w zabawach ruchowych i zręcznościowych. Nie zabrakło konkursów, quizów i zgadywanek o słynnych misiach występujących w znanych bajkach. Przedszkolaki również wykonały przepiękne prace plastyczne z misiem w roli głównej. Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu, radości i świetnej zabawy. 

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Tematy na październik

Nasze wartości na październik to PRACOWITOŚC i UPRZEJMOŚĆ

 

Temat: Idzie jesień przez świat 30.09 – 04.10.2024

  • poznanie wartości „pracowitości”; rozwijanie funkcji komunikatywnej języka i logicznego myślenia;
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas układania puzzli i rożnych zabaw stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci; rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu
  • zapoznanie dzieci z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni; poszerzanie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci;
  • uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca; rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3; prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń; przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej; kształtowanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci, doskonalenie sprawności fizycznej; wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw

 

Co zrobiła Jesień?

Marlena Szeląg

 

Rozsypała jesień liście

i już mienią się złociście.

I zrzuciła z drzew kasztany,

na chodniku poszły w tany.

Lasy w grzyby przystroiła,

w mchach i w liściach je ukryła.

A wiewiórkom dla uciechy,

w koszu dała już orzechy!

Z wiatrem razem zatańczyła,

z dębu żołędzie strąciła.

A na koniec swej podroży,

chciała kąpać się w kałuży!

Deszczem zatem pokropiła,

słonko chmurą zasłoniła…

Temat: Jesienna przyroda 07.10 – 11.10.2024

  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat wartości jaką jest pracowitość; rozwijanie umiejętności

słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych; rozwijanie pozytywnych cech charakteru (pracowitości)

  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; poznanie jesiennych

zwyczajów bocianów, niedźwiedzi i innych zwierząt; wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej; motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach)

  • Dzień pisania listów - zapoznanie z pracą poczty i listonosza, utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania, pisanie i wysyłanie listów – wycieczka na pocztę.
  • poznawanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego; rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wzbogacanie doświadczeń sensorycznych; doskonalenie sprawności fizycznej; motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych; poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk; motywowanie do samodzielnego wykonania pracy

Śpiący niedźwiedź

Marlena Szeląg

Niedźwiedź zimę wyczuł nosem,

„Och, nie jestem Eskimosem!”.

W swojej gawrze się ułożył,

łapki do snu szybko złożył.

Teraz sobie smacznie śpi,

nie pukajcie w jego drzwi!

Śpiący niedźwiedź zapadł w sen,

w swojej gawrze hen, hen, hen…

Temat: Koszyk Pani Jesieni 14.10 – 18.10.2024

  • poznanie nowej wartości „uprzejmości”; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat; zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach
  • poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie; poszerzanie doświadczeń językowych, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie pamięci; rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się jęz. angielskim; wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu
  • poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa); rozwijanie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia; wdrażanie do zgodnej współpracy
  • poznanie możliwości własnego aparatu głosowego; kształtowanie poczucia rytmu, wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego; doskonalenie sprawności fizycznej; zachęcanie do starannego wykonywania wszystkich zadań i ćwiczeń
  • poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych; rozwijanie zdolności manualnych; poszerzanie doświadczeń kulinarnych; zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców

Kto powie

Maria Czerkawska

 

Przez sad idzie mały Maciuś,

śmieje się do słonka,

a tu pac! – czerwone jabłko

rzuca mu jabłonka.

Podniósł jabłko, idzie dalej,

a wtem obok dróżki

pac, pac – co to? Stara grusza

zrzuciła dwie gruszki.

Podniósł Maciuś żółte gruszki,

bardzo jest szczęśliwy.

Znów pac, pac, pac – trzy śliweczki

spadły z gęstej śliwy.

Niesie Maciuś jabłko, śliwki,

gruszki, co się złocą.

Kto z was powie Maciusiowi,

ile ma owoców?

Temat: Skarby jesieni 21.10 – 25.10.2024

  • poszerzanie wiadomości na temat uprzejmości; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków; rozwijanie u dzieci pozytywnych cech charakteru (uprzejmość)
  • poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią; wyrabianie koordynacji wzrokowo--słuchowo-ruchowej, rozwijanie mowy komunikatywnej; prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków z doświadczeń; kształtowanie poczucia jedności; budowanie atmosfery życzliwości i otwartości
  • poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin
  • poznanie budowy grzechotki i sposobu jej wykonania; rozwijanie sprawności manualnej i precyzyjnych ruchów rąk; doskonalenie umiejętności słuchania; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania zadań uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody, przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru

Jesienny warzywniak

Urszula Kamińska

 

Ogród warzywny w słońcu jesieni,

mnóstwem kolorów pięknie się mieni.

Wszystko dojrzało, zbiory przed nami.

Musimy zdążyć przed przymrozkami.

Pomarańczowy korzeń marchewki

czeka na chętnych, zdrowy i krzepki.

Sąsiadka marchwi – pietruszka biała,

spogląda z grządki, też już dojrzała.

Dalej kapusty mamy rząd długi,

zielone głowy, jedna przy drugiej.

Zebrać musimy także buraki,

no i wykopać wszystkie ziemniaki.

Po zbiorach plonów będą porządki.

Trzeba wypielić i skopać grządki.

Potem dać nawóz, by dobrze rosło

to, co będziemy sadzić tu wiosną.

Temat: Tyle jesieni! 28.10 – 31.10.2024

  • poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów; rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych; motywowanie do samodzielnego wykonania pracy
  • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy; rozwijanie kompetencjimatematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów, poszerzanie doświadczeń językowych dzieci w zakresie posługiwania się jęz. angielskim; wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawach
  • poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony); rozwijanie ekspresji muzycznej; wzbogacanie doświadczeń sensorycznych; doskonalenie sprawności fizycznej; kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej
  • warsztaty kulinarne - poszerzanie doświadczeń kulinarnych; zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania warzyw

 

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.