Nasze wartości na luty to ODPOWIEDZIALNOŚĆ I OSZCZĘDNOŚĆ
Temat: Siły przyrody 03.02. – 07.02 2025r.
trzeba być odpowiedzialnym; rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dzieci; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozwijanie empatii i pozytywnych cech charakteru
- poznanie obiegu wody w przyrodzie; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na
określony temat; rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej; nabywanie umiejętności wnioskowania; uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody
- poznanie właściwości wody; rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej, rozwijanie
umiejętności liczenia; zachęcanie do samodzielnego badania (odkrywania) otaczającej nas rzeczywistości
- poznanie postaci Fryderyka Chopina i jego twórczości; rozwijanie słuchu muzycznego;
rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała; uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
- poznanie właściwości powietrza; zachęcanie do samodzielnego wyciągania wniosków
z prowadzonej obserwacji; poszerzanie doświadczeń plastycznych; wzmacnianie wiary we własne siły podczas różnych aktywności podejmowanych w przedszkolu
Temat: Cztery żywioły 10.02 – 14.02.2025r.
kształtowanie pozytywnych cech charakteru; budzenie odpowiedzialności za środowisko
- poznanie właściwości ognia; rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej;
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i budowania wypowiedzi; wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas obcowania z ogniem
- poznanie siły żywiołów i ich wpływu na życie człowieka; poszerzanie wiedzy z zakresu
przyrody; rozwijanie umiejętności myślenia logicznego i umiejętności wyciągania wniosków; budowanie postawy pokory wobec potęgi żywiołów
- poznawanie własnych możliwości twórczych; rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej;
rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z melodią i ruchem ciała
- poznanie właściwości gliny, piasku i ziemi; kształtowanie umiejętności spostrzegania
i uogólniania; rozwijanie wyobraźni plastycznej; rozwijanie motoryki małej; budowanie wiary we własne możliwości
Temat: Wielka wyprawa 17.02 – 21.02.2025r.
rozwijanie pozytywnych cech charakteru; zachęcanie do oszczędzania poprzez ukazanie korzyści płynących z tego działania
- poznanie różnych środków transportu – lądowych, powietrznych i wodnych; rozwijanie
koordynacji ruchowo-słuchowej; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; nauka wypowiadania się całym zdaniem; zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas różnych aktywności
- poszerzanie wiedzy na temat różnych pojazdów lądowych; rozwijanie koncentracji
uwagi; doskonalenie umiejętności matematycznych; budowanie pewności siebie
- poznanie roli tempa w piosenkach; kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie koordynacji
wzrokowo-słuchowo-ruchowej; rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do uważnego obserwowania otoczenia
- poznanie budowy samolotu; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; rozwijanie kreatywności i motoryki małej; motywowanie do samodzielnego działania podczas różnych aktywności
Temat: Nasze podróże 24.02 – 28.02.2025r.
- poznanie różnych sposobów oszczędzania; kształcenie umiejętności logicznego myślenia
i przewidywania skutków; wdrażanie do oszczędnego gospodarowania różnymi zasobami
- poznanie wybranych owoców tropikalnych; rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-
ruchowej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; zachęcanie do poznawania nowych smaków i jedzenia owoców
- poznanie wybranych zwierząt zamieszkujących Afrykę; rozwijanie umiejętności klasyfikacyjnych oraz myślenia logicznego; budowanie poczucia przynależności do grupy
- poznanie tradycyjnego afrykańskiego instrumentu; rozwijanie wrażliwości słuchowej
i poczucia rytmu; nauka gry na bębenku; rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej; budzenie poczucia ciekawości świata
- poznanie pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy; rozwijanie koncentracji uwagi
i słuchania ze zrozumieniem; poszerzanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy na podstawie instrukcji słownej N. i pokazu